Ügyféltájékoztató
Németországi adóbevallással, adó -visszaigényléssel (Einkommenssteuererklärung) kapcsolatos eljárásrend és adatbekérő.
Mi az adóbevallás (adó-visszaigénylés) folyamata?
Mennyi az átfutási idő?
Irodánk az adóbevallás tervezeteket leterheltségtől függően 5-10 munkanap alatt vállalja elkészíteni. Beadást követően szintén az illetékes német adóhatóság leterheltségétől függően 2-6 hónap az átlagos ügyintézési határidő.
Mennyibe kerül?
Az adóbevallás elkészítésének az átalány díja egy évre vonatkozóan 120,- EUR, melyről minden esetben számlát adunk ügyfeleink részére.
Egyéb vezetési, szervezési kérdésekben óradíjunk:
- általános ügyintéző esetén: 30,- EUR/megkezdett óra
- vezető esetén 120,- EUR/megkezdett óra
Mit tartalmaz ez a díj?
Irodánk tanácsadási szolgáltatása az adóbevallás elkészítéséhez teljeskörű. A fenti 120,- EUR így átfogóan tartalmazza az adóbevallás tervezet elkészítését, valamint abban a nem várt esetben, ha hiánypótlás érkezik és az irodánknak felróható, akkor a hiánypótlás értelmezését és ügyfélkonzultációt.
Mit nem tartalmaz ez a díj?
A fenti átalánydíj nem tartalmaz semmilyen egyéb tanácsadást vagy bármilyen fordítást, valamint különösképpen nem tartalmaz személyes ügyintézést a hatóságoknál, illetve egyéb levélírási tevékenységet.
Tudjuk garantálni az adóvisszatérítés összegét?
Nem. Ennek oka az, hogy legnagyobb alaposság és szakmai tudás ellenére is egyrészt az ügyfelek által átadott, hozott anyagból dolgozunk, így nyilván nem ellenőrizhetjük a számunkra átadott információk és okiratok teljeskörűségét és valóságtartalmát, másrészt a német adóhatóság mérlegelési jogkörben bármikor felülbírálhatja a bevallást és annak mellékleteit, melynek következtében a kért összegtől eltérő adómegállapításra juthat, így különösen de nem teljeskörűen a kettős háztartás, hazautazások vagy a reklámköltségek elfogadása vonatkozásában”
Milyen adatokra és okiratokra van szükség?
A felsoroltak beszerzése és az Ön által itt megadott adatok alapján elkészítjük adóbevallását. Az általunk kitöltött nyomtatványokat „postakész” állapotban visszaadjuk, hogy ellenőrizze a kitöltés helyességét és aláírja, majd postára kell adni a beszerzett dokumentumokkal együtt.
Hogyan kérjük az anyagokat?
Elsősorban e-mailen (az ügyintéző közvetlen e-mail címére). Végső esetben papír alapon. A másolatokat lehetőség szerint színesben, jól olvasható módon kérjük fénymásolni, szkennelni vagy lefényképezni.
Hogyan és mikor ér minket el?
E-Mailben: d.postyeni@gobbs.hu
Telefonon: +36 46 509 776
Telefonos ügyfélfogadási idő: Hétfőtől-csütörtökig: 14:00-tól 16:00-ig.
Személyes ügyfélfogadás: kizárólag előzetes egyeztetés alapján